Sociala medier i Älmhults kommun

Älmhults kommun använder några av de vanliga kanalerna inom de sociala medierna för öka möjligheten till dialog och kommunikation med invånare och besökare.

Förhållningsregler för sociala medier

Allt som publiceras på kommunens sociala medier är offentligt och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att det som publiceras där kan bli en allmän handling, även kommentarer från andra än kommunen.

Kommentarer i kommunens konton på sociala medier ska hålla god ton och får inte innehålla:

  • Hot
  • Förtal, personliga angrepp eller förolämpningar
  • Hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • Olovlig våldsskildring eller pornografi
  • Uppmaningar till brott eller utgöra annan brottslig verksamhet
  • Olovligt bruk och publicering av upphovsrättsligt material
  • Svordomar eller obscena ord
  • Kommersiella budskap eller reklam

Våra öppna konton i sociala medier

Vi ser de sociala medierna som ett komplement till vår webbplats almhult.se. Välkommen att följa oss!

Facebook

Instagram

LinkedIn

Älmhults kommun på LinkedIn Länk till annan webbplats.

Övriga konton i social medier

Älmhults kommuns verksamheter har konton som inte är öppna för allmänheten. Det kan vara så att kontot är till för dig som vårdnadshavare eller anhörig för att kunna följa vardagen på en förskola, fritids eller omsorgsboende. För att få tillgång till kontot, ta kontakt med personalen.

Kontakta Servicecenter

Vi svarar på frågor om kommunens service och verksamhet, ring eller skicka e-post till servicecenter.

Stängt Öppnar 8 okt kl 08.00
Hjälpte informationen på sidan dig?