Felanmälan Elmnet
Fungerar inte ditt internet eller TV? Läs mer om hur du felanmäler fiberanslutningen eller din tjänst.
Aktuell driftinformation
Så här felanmäler du
Om du får problem med din beställda tjänst (internet, IP-telefoni, IP-TV) så ska du alltid felanmäla detta till din tjänsteleverantör.
Du ska då begära att tjänsteleverantören ska göra en kontroll på sin tjänst och sin utrustning och eventuellt kommer det hem en tekniker till dig för att kontrollera telefonibox eller TV-box. Om tjänsteleverantören kommer fram till att felet inte ligger hos dem så ska du begära att de lämnar ärendet vidare till vår kommunikationsoperatör Open Universe.
Driftstörningsinformation på SMS
För förbättrad kommunikation och möjlighet att nå dig som direkt påverkas av en störning använder ElmNet en SMS-tjänst. Tjänsten gör att du snabbt får ett SMS med information om du drabbats av exempelvis en driftstörning. SMS-tjänsten används inte för någon form av försäljning eller marknadsföring.
Om du vill få information vid störning i fibernätet kan du registrera ditt telefonnummer nedan, så kommer du i fortsättningen att få information via SMS.
För dig som inte har en mobiltelefon
Om du som får ett utskick från systemet inte har en mobiltelefon kommer SMS:et att skickas och läsas upp som ett röstmeddelande i din fasta telefon istället.
Om du inte vill ha några SMS-utskick
Vill du inte ha information via SMS vid störningar i fibernätet kan du registrera det nedan så tar vi bort dig från listan.
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR
Registrera/avregistrera ditt telefonnummer
Fel på fiberkabeln?
Om du som kund vet med säkerhet att du drabbats av ett fysiskt fel på själva fiberkabeln (avgrävd eller skadad på annat sätt) så felanmäler du detta direkt till ElmNet.