Hoppa direkt till innehållet
Till startsidan

Nya e-tjänster inför skolstart – en del i kommunens digitala service

Inför skolstart i augusti 2021 lanserar vi fler digitala
e-tjänster. Så här påverkar det dig som vårdnadshavare för barn i skola och fritids.  

Lämna frånvaro till skolan med IST Administration

I denna e-tjänst kan du som vårdnadshavare anmäla frånvaro för ditt barn,
se aktuell frånvaroöversikt och uppdatera kontaktuppgifter. Här kommer du längre fram också kunna se betyg och nationella prov.

  • Om du inte har BankID kan du ringa skolexpeditionen, telefonnummer hittar du på skolans hemsida.

  • Anmälan för frånvaro för barn som går på Fritids gör du via appen
    IST Home Skola.

Lämna samtycke i IST Medgivande

I denna e-tjänst kan du som vårdnadshavare digitalt medge mycket av det som skickats hem på papper tidigare.

Det första som kommer att ligga i IST Medgivande är ett Personblad där ni ger samtycke för bland annat foto och film, godkännande av ipad/datorkontrakt. Detta får ni e-post om från IST Medgivande.

Ansökan om specialkost och anpassad kost

Vi kommer att lägga ut en länk i Skolportalen där du kan fylla i en ansökan om specialkost och anpassad kost. Detta kommer att behandlas av kommunens kostenhet.

Allt detta hittar du via Skolportalen:

Skolportalen Älmhults kommun Länk till annan webbplats.

Frågor

Skicka ett mail till oss utbildning@almhult.se och ange i ärenderaden att det handlar om IST i skolan.

Nyhet
Publicerad:
Till toppen