- Startsida
- Servicecenter
- Felanmälan
Felanmälan
Tipsa oss om fel och brister i Älmhults kommun. Här hittar du information om hur du felanmäler till oss.
Felanmälan för kommunens vatten och avlopp, gator, belysning, lekplatser, parker och tätortsnära skog
Felanmälan vid icke-akuta ärenden
När felanmälan gäller något som inte är akut finns det flera vägar in beroende på vad som passar dig som felanmäler:
Jourtelefon vid akuta ärenden
Under Servicecenters öppettider
Övriga tider
- För kommunala fastigheter och järnvägsspåret, ring SOS Alarm på telefon 0470 - 468 51
- För akuta fel på vatten och avlopp, gator, belysning, lekplatser, parker och tätortsnära skog ring i första hand telefon 0476-510 00
- I andra hand ring SOS Alarm på telefon 0470-468 51. Du ska då ange adress och ärende så kommer du rätt.
Felanmälan fiber
Om du får problem med din beställda tjänst (internet, IP-telefoni, IP-TV) så ska du alltid felanmäla detta till din tjänsteleverantör.
Du ska då begära att tjänsteleverantören ska göra en kontroll på sin tjänst och sin utrustning och eventuellt kommer det hem en tekniker till dig för att kontrollera telefonibox eller TV-box. Om tjänsteleverantören kommer fram till att felet inte ligger hos dem så ska du begära att de lämnar ärendet vidare till vår kommunikationsoperatör Global Connect.
Fel på fiberkabeln?
Om du som kund vet med säkerhet att du drabbats av ett fysiskt fel på själva fiberkabeln (avgrävd eller skadad på annat sätt) så felanmäler du detta direkt till: Ring ElmNet på 0476-70 97 63
SMS-tjänst vid VA-avstängningar
Älmhults kommun använder en SMS-tjänst vid bland annat planerade vattenavstängningar samt vid akuta vattenläckor. Det gör att om vattnet stängs av på en specifik gata, eller i ett bostadsområde, är det möjligt för oss att skicka information via SMS endast till dig som bor där.