Artikeln publicerades 15 juni 2022

Denna artikel är äldre än fem månader och innehållet kan vara inaktuellt.

Upplever du onödigt krångel i kontakten med oss?

En penna pekar på en blankett från kommunen

Nu har vi ett krångelombud som hjälper dig att få bättre service och hjälper oss att bli bättre.

Har du upplevt onödigt krångel när du haft ett ärende med Älmhults kommun? Då kan du kontakta funktionen krångelombud som har i uppdrag att minska krångel som drabbar dig som bor, verkar eller vistas i Älmhult.

Hur kontaktar jag krångelombudet?

Beskriv det du upplevt som krångel och skicka in det via vår e-tjänst. Du kommer sedan bli kontaktad av servicecenter.

E-tjänst: Krångelombud Länk till annan webbplats.

Vad räknas som krångel?

  • Om kommunen ansvarar för eller är involverad i det som krånglar
  • Om något är besvärligt, krabbigt, struligt, svårt eller krångligt

Vad räknas inte som krångel?

  • Om något är trasigt, skadat eller inte fungerar som det ska. Hjälp oss genom att felanmäla.
  • Om du är missnöjd med ett beslut. Välj i stället att överklaga.