Kanslichef

Om arbetsplatsen

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Vill du ha ett händelserikt jobb och göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Älmhults kommun!

Vi söker nu en kanslichef till kommunledningsförvaltningens kanslienhet i Älmhults kommun.
Kanslienheten är en central och samordnande funktion som stödjer nämnder och förvaltningar. Kanslienheten arbetar med nämndsadministration, utredningar, kommunens registratur, arkiv och genomförandet av allmänna val. Just nu arbetar enheten med införande av flera digitala tjänster.
På enheten arbetar förutom nämndsekreterare även registrator, utredare och arkivarie.

Arbetsuppgifter

Vi söker en driven och nyfiken kanslichef som vill leda och utveckla vår kanslienhet.
I rollen som kanslichef leder du enhetens arbete och ansvarar för den politiska ärendeprocessen samt för beredning till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

Du ansvarar för att prioritera enhetens övergripande arbete och uppdrag, att driva och samordna verksamhetsutvecklingen inom främst dokument- och ärendehantering samt ärendeprocessen.

I din chefsroll ingår verksamhets- och budgetansvar samt personalansvar för nio medarbetare. Vi har ett pågående arbete för att effektivisera de kommunövergripande administrativa processerna vilket innebär att du får stor möjlighet att utveckla morgondagens kansli.
Du rapporterar direkt till kommunchefen och ingår i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp.

Kvalifikationer

Du är en nytänkande och trygg chef som vill ta ansvar för helheten. Du har framgångsrikt arbetat med att utveckla och leda verksamhet i offentlig sektor. Kunskap och förståelse för kommunens uppdrag, budget, styrning och ledning är nödvändig.
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har flera års erfarenhet av arbete med övergripande ärendeprocesser och nämndsarbete. Det är självklart att du är kvalitetsmedveten och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

Fakta om tjänsten

Yrkesområde
Chefer och verksamhetsledare
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid 100%
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Varaktighet
Tillsvidare
Erfarenhet
Erfarenhet krävs
Antal platser
1
Publicerad
2022-11-17
Ansök senast
2022-12-11

Upplysningar

  • Susann Pettersson
    Kommunchef
    Telefon: 0476-55 070
  • Fackliga företrädare når du via kommunens Servicecenter
    Telefon: 0476-55000

Ansökan

Referensnummer
A1177403/2022Ansök

Övrig information

I Älmhults kommun värnar vi om våra medarbetare och som anställd erbjuds du utöver din lön, en rad olika förmåner. För oss är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare, oavsett var i livet du befinner dig.
Nyfiken? Läs mer på almhult.se https://www.almhult.se/kommunpolitik/jobbaialmhultskommun

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompentensbaserat rekryteringsverktyg.
Observera att vi gör löpande urval, vänta därför inte med din ansökan.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.