Familjehemssekreterare

Om arbetsplatsen

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. Älmhults familjehemssekreterare har sin fysiska arbetsplats på Norra Esplanaden 18 C i Älmhult. Vi har gjort ett aktivt val att samla IFO, s verkställighet på en och samma plats vilket innebär att dina närmaste kollegor består av behandlare, boendestödjare och fältare. Socialsekreterarna har sin arbetsplats förlagd på ett kort promenadavstånd.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu ytterligare en medarbetare med ett genuint intresse för familjehemsvården. Vill du bidra till att utveckla vår verksamhet tillsammans med oss? Då kan du vara den person vi söker! Vi värnar om det goda mötet och att varje besök ska vara av god kvalitet för samtliga inblandade. Vi erbjuder ett utvecklande och betydelsefullt arbete. Som familjehemssekreterare hos oss har du: - En flexibel arbetsmiljö - Närhet till din teamledare och enhetschef - Möjlighet att påverka ditt arbete Som familjehemssekreterare kommer du samarbeta med kommunens insatshandläggare och tillsammans samverka för Barnets bästa. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att rekrytera, utreda, stötta och utbilda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Att matcha insatsen till det specifika barnets behov utgör en central roll i familjehemssekreterarens arbete. Stöd till familjehemmen är en central del i familjehemssekreterarens arbete och sker vanligtvis under dagtid. Visst kvällsarbete samt längre resor kan dock förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst ett års erfarenhet av familjehemsvård och har gått utbildningen "Nya Kälvesten". Utbildning "Ett hem att växa i" är meriterande Du är en person som ser möjligheter och som ser dig själv som en resurs i mötet med andra människor. Du behöver både ha förmågan att vara flexibel i ditt arbetssätt men också kunna visa på tydlighet och struktur när det behövs. Du har förmågan att hitta individens egna resurser genom att vara kreativ, lyhörd och anpassningsbar utifrån olika möten. Som familjehemssekreterare behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt god samarbetsförmåga.

Fakta om tjänsten

Yrkesområde
Socialt arbete
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
2022-06-01 Vi önskar tillträde så snart som möjligt.
Varaktighet
Tillsvidare
Erfarenhet
Erfarenhet krävs
Antal platser
1
Publicerad
2022-05-02
Ansök senast
2022-05-16
Visa arbetsplats på karta
Visa på karta

Upplysningar

  • Ann Lilja
    Enhetschef
    Telefon: 0476-642480
    E-post: Ann Lilja

Ansökan

Referensnummer
A1118320/2022 Ansök

Övrig information

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.