Svårt att välja tjänst i fibernätet?

Har du svårt att välja tjänst eller vill du rådgöra med någon om vilken hastighet på bredbandet som bäst passar dina behov? Ring bredbandsrådgivaren, så får du hjälp.

Vad är bredbandsrådgivaren?

Bredbandsrådgivaren är en opartisk rådgivare som använder tjänsteportalen Zmarket som arbetsverktyg. Vi hjälper dig som kund att beställa olika tjänster som marknadsförs på portalen av de olika tjänsteleverantörerna, till exempel Bahnhof, Bredbandsbolaget, Telia eller Viasat. Zmarket är kommunikationsoperatören Zitius tjänsteportal i det öppna fibernätet.

Vad kan de hjälpa till med?

Bredbandsrådgivaren hjälper bland annat dig som kund att komma fram till vilken hastighet som passar dina behov eller vilket TV-paket som är bäst beroende på vad du söker. När vi rådgör med dig utgår vi från den information som står under respektive tjänst på zmarket.se. Varje tjänst är beskriven av respektive tjänsteleverantör. Det är tjänsteleverantören som ansvarar för att informationen om tjänster och kampanjer är aktuell och uppdaterad.

Hur går det till att beställa en tjänst via bredbandsrådgivaren?

Om du väljer att beställa en tjänst hjälper vi dig att skapa en användare mot din adress och guidar dig genom alla steg i beställningen. Om du vill att tjänsten ska aktiveras direkt så tar det inte mer än 15-30 minuter innan du har en aktiv tjänst i din anslutning. Samtidigt som beställningen görs skickas ett automatiskt bekräftelsemail från ett av Zitius system till både dig och tjänsteleverantören. I mailet finns dina uppgifter, valt aktiveringsdatum, vald hastighet, samt vilken adress du är ansluten till.

Hur funkar det om jag exempelvis ångrar mig eller vill göra ändringar i min beställning?

Om du ångar dig, vill säga upp, lägga till faktureringsadress, flytta eller ändra aktiveringsdatum vänder du dig direkt till tjänsteleverantören du valt. Bredbandsrådgivaren har ingen behörighet att göra ändringar i en beställd och aktiv tjänst.

Vad gör jag om jag får problem med den tjänst jag beställt?

I första hand ska du alltid kontakta tjänsteleverantören vid problem med vald tjänst. Bredbandsrådgivarens främsta uppgift är att fungera som rådgivare och bollplank när du vill ha hjälp att komma fram till vad som kan passa dig, samt att genomföra beställningen. Därefter ansvarar tjänsteleverantören för att tjänsten fungerar som den ska.

Ring Bredbandsrådgivaren på telefon 010-130 79 79

Vardagar: klockan 8.00-21.00
Helger: klockan 11.00-16.00

Nyhet
Publicerad: