Hjälp till barn och ungdomar

Hjälp till barn och ungdomar

Älmhults kommun har en grupp som hjälper barn och ungdomar.
Vi kan hjälpa de som är mellan 0 och 18 år gamla.
Ibland kan vi hjälpa de som är upp till 21 år gamla.
Om du behöver hjälp kan du prata med oss.
Om någon du känner behöver hjälp kan du också prata med oss.

Tystnadsplikt


Alla som jobbar med hjälp till barn och ungdomar har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta om dig för andra.
Vi får inte heller berätta vad du säger till oss.

Socialtjänstlagen


Vi som jobbar på familjerättscenter måste följa en lag som heter Socialtjänstlagen.
Klicka här för att läsa Socialtjänstlagen på lättläst.PDF (pdf, 172 kB)

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies.