Familjerättscenter

Familjerättscenter

Älmhults kommun har ett familjerättscenter.
Familjerättscentret hör till individ- och familjeomsorgen.
På familjerättscentret jobbar vi med regler.
Reglerna är för att
  • barn ska må bra
  • föräldrar till barn ska vara överens

Tystnadsplikt


Alla som jobbar på familjerättscenter har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta om dig för andra.
Vi får inte heller berätta vad du säger till oss.

Socialtjänstlagen


Vi som jobbar på familjerättscenter måste följa en lag som heter Socialtjänstlagen.
Klicka här för att läsa Socialtjänstlagen på lättläst.PDF (pdf, 172 kB)

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies.