Information auf Deutsch
Information in English
Till Älmhults kommuns startsida
Överraskande Älmhult - internationellt & nära

Områdeschef IFO/OF

Individ- och familjeomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning
Perarne Petersson
tfn 0476-552 80
fax 0476-149 88
social@almhult.se

Enhetschef

Jenny Smedberg
tfn 0476-552 70

Enhetschef

Liil Nilsson
tfn 0476-554 19

Här kan du få hjälp

Polisen


tfn 114 14

Kvinnojouren


Kvinnojouren Märtas webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
tfn 0372 - 814 85
Olofsgatan 3B
341 30 Ljungby

Mansjouren


tfn 0470 - 390 39
Vänortsvägen 6 A-B
352 47 Växjö

I vänsterspalten visas en meny och kontaktuppgifter

Våld i familjen

Våld betyder att en person är elak mot en annan person.
Det heter att personen blir utsatt för våld.
Barn och vuxna kan bli utsatta för våld av någon i familjen.
Individ- och familjeomsorgen kan hjälpa dig om du blir utsatt för våld.
Det finns också andra som kan hjälpa dig.
  • Om du behöver hjälp direkt kan du ringa telefonnummer 112 till Polisen.
  • Du kan också ringa till Polisen på telefonnummer 114 14
  • Om du är kvinna kan du ringa till Kvinnojouren på telefonnummer 0372‑814 85.
  • Om du är man kan du ringa till Mansjouren på telefonnummer 0470‑390 39.

Klicka här för att läsa mer om våld.PDF (pdf, 1 MB)

Tystnadsplikt
Alla som jobbar på individ- och familjeomsorgen har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta om dig för andra.
Vi får inte heller berätta vad du säger till oss.

Socialtjänstlagen
Vi som jobbar på individ- och familjeomsorgen måste följa en lag som heter Socialtjänstlagen.
Klicka här för att läsa Socialtjänstlagen på lättläst.PDF (pdf, 170 kB)