Information auf Deutsch
Information in English
Till Älmhults kommuns startsida
Överraskande Älmhult - internationellt & nära

Barn- och familjegruppen

Expedition

tfn 0476-552 75, 552 74
fax 0476-149 88

Enhetschef

Jenny Smedberg
tfn 0476-552 70

Familjerådgivning

VoB Kronoberg
tfn 0470-226 04, 0470-226 05
0372-842 51

I vänsterspalten visas en meny och kontaktuppgifter

Hjälp till barn och ungdomar

Älmhults kommun har en grupp som hjälper barn och ungdomar.
Vi kan hjälpa de som är mellan 0 och 18 år gamla.
Ibland kan vi hjälpa de som är upp till 21 år gamla.
Om du behöver hjälp kan du prata med oss.
Om någon du känner behöver hjälp kan du också prata med oss.

Tystnadsplikt
Alla som jobbar med hjälp till barn och ungdomar har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta om dig för andra.
Vi får inte heller berätta vad du säger till oss.

Socialtjänstlagen
Vi som jobbar på familjerättscenter måste följa en lag som heter Socialtjänstlagen.
Klicka här för att läsa Socialtjänstlagen på lättläst.PDF (pdf, 170 kB)