Till Älmhults kommuns startsida

Överraskande Älmhult - internationellt & nära

Expedition

tfn 0476-552 75, 552 74
fax 0476-149 88

Områdeschef IFO/OF

Individ- och familjeomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning
Jonas Jönsson
tfn 0476-552 80
fax 0476-149 88
social@almhult.se

I vänsterspalten visas en meny och kontaktuppgifter

Individ- och familjeomsorg

Individ- och familjeomsorgen är en avdelning i socialförvaltningen.
Om du har det svårt kan du prata med individ- och familjeomsorgen.
Vi på individ- och familjeomsorgen kan hjälpa
  • personer som har problem i familjen
  • personer som har lite pengar
  • personer som missbrukar alkohol eller droger

Du måste inte veta vad du ska säga till oss.
Vi lyssnar och försöker förstå hur du har det.
Sedan försöker vi hjälpa dig.

Tystnadsplikt
Alla som jobbar med individ- och familjeomsorg har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta om dig för andra.
Vi får inte heller berätta vad du säger till oss.

Socialtjänstlagen
Vi som jobbar med individ- och familjeomsorg måste följa en lag som heter Socialtjänstlagen.
Klicka här för att läsa Socialtjänstlagen på lättläst.PDF (pdf, 170 kB)