Hushåll med ADSL behöver hitta en alternativ lösning för sin internetuppkoppling

Under början av 2000-talet tecknade bolaget Quadracom avtal med Älmhults kommun om att driva en så kallad operatörsneutral plattform för ADSL. När detta avtal nu löper ut ser Quadracom ingen möjlighet att driva nätet vidare. Utrustningen är rejält föråldrad och lever inte upp till dagens krav på stabilitet och kvalitet. Delar av utrustningen är till och med så föråldrad att det saknas reservdelar om något skulle hända.

Detta innebär att vissa hushåll i kommunen från och med den 30 juni 2015 behöver hitta en alternativ lösning för sin internetuppkoppling. Bedömningen är att alla som berörs av förändringen kommer ha möjlighet till uppkoppling även i framtiden och att de flesta kommer ha fler än ett alternativ att välja mellan.

Högre driftskvalitet på uppkopplingen

Samtliga alternativ som erbjuds innebär en högre driftskvalitet på uppkopplingen än den som idag finns via ADSL. Till exempel har företagen Telia, Net1 och BredbandSverige skapat särskilda erbjudanden till de som berörs av Quadracoms nedläggning.

Du kommer att bli kontaktad av din operatör

Du som är berörd av förändringen kommer i god tid att bli kontaktad av din operatör och det är i första hand till dem du ska vända dig om du har några frågor. Om din nuvarande operatör inte kan erbjuda någon alternativ lösning är du även välkommen att kontakta Quadracoms operatörsneutrala kundtjänst. De kan svara på frågor runt förändringen och guida dig kring de olika alternativ som finns.

Kontaktuppgifter:

Kundtjänsten nås på tfn 0771- 55 05 60.
Mån-fre 10.00-20.00
Lör-sön 11.00-15.00

Nyhet
Publicerad:

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies.